The Lotus Story

“EGYSZERŰSÍTÉS ÉS KÖNNYÍTÉS”

Colin Chapman

A Lotus Cars, alapítójának, Colin Chapman tervezési filozófiájához hűen olyan egyedüli márkaként van jelen, amely elkötelezett a vezetés élményét legmagasabb szinten képviselő autók gyártása mellett. Innovatív mérnöki munka, csúcstechnológiai eljárások, valamint kiváló minőségű alkatrészek – mind biztosíték arra nézve, hogy a Lotus autók könnyed súlyuknak köszönhetően bizonyítottan képesek jelentős teljesítményre.

Az autó, a vezető és az út közötti tökéletes összhang megteremtésének leghatékonyabb módja a jármű súlyának csökkentése – ennek a minőségi alapelvnek minden egyes autónak meg kell felelnie, hogy a későbbiekben büszkén viselhesse a Lotus emblémát.

‘A nagyobb motorteljesítmény csak az egyenesekben tesz gyorsabbá. A súlycsökkentés mindenhol.’

Colin Chapman

A motorsport legmagasabb szintű tesztjei igazolják a súlycsökkentés alapelvének fontosságát, amely napjainkban nyer valódi értelmet. A Lotus autók hatékony, könnyű súlyú konstrukciója fokozza az egyenes vonalú gyorsulás és fékezés mértékét, közvetlenebb autókezelést tesz lehetővé, valamint mérsékli a karosszéria dőlését. Továbbá nagymértékben hozzájárul a sportkocsi egyensúlyban tartásához és a rá ható erők ellensúlyozásához nagysebességű kanyarodás esetén.

Végtére is, az egyetlen módja annak, hogy igazán megértsük egy Lotus autó működését az az, ha elvisszük egy körre.

Csak vezetés közben tapasztalható meg az a fajta gyorsaság, precizitás, illetve kommunikáció autó és vezetője között, aminek köszönhetően a Lotus márka méltán lehet büszke arra, hogy autóik valóban a „Vezetés Szerelmeseinek” készülnek.

20

A LOTUS EVIJA GYÁRTÁSA VALÓSÁGGÁ VÁLIK

A Lotus-gyár jelenlegi hetheli bázisán, az Evija új gyártóüzemében sorozatgyártásba helyezi legújabb típusú, Lotus Evija elektromos autóját.

Lotus Exige Sport 410 20. évforduló

20 éves mégis örök: húsz éves a Lotus Exige, amelyet a brit márka egy exkluzív különkiadással ünnepel meg.

Elise Classic Heritage Editions

A limitált szériás modellek négy speciális színösszeállításban a cég kezdeti autóversenyzői múltja előtt tisztelegnek és egy-egy legendás versenyautó emlékét őrzik.

A LOTUS PIACRA DOBJA AZ ÚJ EVORA GT410-ET

Az új Evora modellt széleskörűbb használatra tervezték, valamint kényelmi funkciók tekintetében is többet tud a korábbi Sport változathoz képest.

19

AZ EVIJA ERŐTELJES DEBÜTÁLÁSA

Az Evija lendületes bemutatkozása a Lotus híres hetheli tesztpályáján.

AZ EVIJA VILÁGPREMIERE

Londonban hivatalosan is bemutatják a Lotus Evija modellt, a britek első kizárólag elektromos hipersportautóját, amely a cég legújabb tervezési és technológiai eljárásainak megtestesítője.

A LOTUS VISSZATÉRÉSE

A 2019-ben megrendezett Sanghaji Nemzetközi Autókiállításon bemutatásra kerülnek a Lotus Evora GT410 Sport és Evora GT4 Concept modelljei.

18

Exige Sport 410

A cég piacra dobja az Exige Sport 410 modellt.

Evora GT410 Sport

Az Evora GT410 Sport típusú modell értékesítése is kezdetét veszi.

Phil Popham

Phil Popham-et kinevezik a Group Lotus kereskedelmi részlegének rangidős alelnökévé, valamint a Lotus Sports Cars vezérigazgatójává.

17

Exige Cup 430

November 9-én megjelenik a ballisztikus Exige Cup 430 típusú modell.

18

70. ÉVFORDULÓ

A Lotus 70. évfordulóját ünnepli hetheli bázisán szeptemberben.

Mr Feng Qingfeng

A Geely multinacionális autóipari vállalat bejelenti júniusban Feng Qingfeng vezérigazgatói kinevezését a Group Lotus plc élére.

17

GEELY TÖBBSÉGI RÉSZESEDÉSE

A kínai Geely multinacionális autóipari vállalat közli, hogy 51%-os részesedést szerzett a Group Lotus-ban.

Evora GT430

A végleges Evora változatot, a GT430 típusú modellt szeptemberben jelentik be.

Exige Cup 380

A limitált gyártású Exige Cup 380 típusú modellt áprilisban mutatják be.

16

Elise Cup 250

A valaha volt leggyorsabb utcai Lotus Elise címmel büszkélkedő modellt a Genfi Autószalonon mutatják be 2016-ban.

15

3-Eleven

Beharangozzák a Lotus nagyteljesítményű sportautóinak következő generációját, a 3-Eleven modell a valaha volt leggyorsabb és legdrágább sorozatgyártású Lotus.

Evora 400

Az Evora 400 típusú modellt a Genfi Autószalonon mutatják be 2015-ben.

Elise S Cup

Az Elise sorozat csúcsmodellje.

14

AUTOMATIKUSAN JOBB

Az új Lotus Exige Automatic, akár Roadster akár Coupé formában automata váltójával még vonzóbb és automatikusan jobb.

Elise S Cup

Az első sajtóbemutatók során a figyelem középpontjában a még mindig vadonatúj Elise sorozat csúcsmodellje, a Lotus Elise S Cup áll.

Jean-Marc Gales

2014 májusában az autómérnök és több nyelvet beszélő nemzetközi üzletember Jean-Marc Gales veszi át a Group Lotus plc vezetését a vállalat vezérigazgatójaként.

13

Evora Sports Racer

A cég piacra dobja a 3.5 literes középmotoros Evora vizuálisan továbbfejlesztett és optimalizált verzióját, amely elérhető normál szívómotoros és kompresszoros változatban is.

12

Exige S

Az evo magazin ’Az Év Autója 2012’ díj nyertese.

Goodwood 2012

A Lotus a 2012-es Goodwood autós fesztivál fő attrakciója.

Exige S Roadster

Az első alkalom, amikor egy Exige modell gyárilag lenyitható tetőt kap.

DRB-HICOM

A malajziai DRB-HICOM konzorcium többségi részesedést szerez a Lotus anyavállalatában, a Proton Holdings Berhad-ban.

11

A LOTUS TESZTPÁLYÁJA AZ ANGLIAI HETHEL-BEN

A Lotus hetheli tesztpályáját 2011-ben újítják fel és hivatalosan június 21-én nyitják újra.

Lotus Range Extender

A Lotus Engineering bemutatja új, meglehetősen tömör építésű hatótáv-növelő motorját kompresszoros kivitelben. A könnyű súlyú szerkezetet, amely egy alacsony gyártási költségű benzinmotor és generátor együttese, speciálisan a hibrid elektromos autók számára tervezték.

HANGTECHNOLÓGIA

A Lotus Engineering és a HARMAN közösen megalkotja a következő generációs, intelligens gyalogos-figyelmeztető rendszert.

Elise Club Racer

Bemutatják a Lotus Elise Club Racer típusú modellt, ami egy lecsupaszított és jóval könnyebb verziója az Elise-nek.

10

A LOTUS VISSZATÉR A F1-BE

Több, mint 15 éves kihagyás után az ikonikus Lotus név újra felbukkan a F1 csapatai között a 2010-es idényben.

„A MÉRNÖKÖK DÍJAI”

A Lotus Omnivore projektet első hellyel jutalmazza meg az autóipari, vasúti és hajózási ágazat, míg az üzemanyagcellás hibrid taxik az energetikai szektorban győzedelmeskednek.

2011 Elise

Bemutatják a 2011 Lotus Elise-t új továbbfejlesztett formatervvel és új high-tech 1ZR-FAE 1.6 literes motorral.

Evora Carbon Concept

Az Evora Carbon Concept modellt bemutatják a genfi autókiállításon.

414e

A nemzetközi genfi autókiállításon a Lotus Engineering bemutatja a Lotus Evora 414E Hybrid Concept modellt.

Evora Cup

A Lotus Evora Cup típusú modell bemutatásra kerül a Nemzetközi Autosport Show keretén belül januárban.

09

Type 124

A Lotus Evora Type 124 Endurance Racecar a díjnyertes utcai Evora alapjaira épült.

Range Extender

A Lotus Engineering bemutatja a Range Extender hatótáv-növelő motorját a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon egy soros hibridhajtású járműben.

Evora díjai

Az Evora számos díjat nyer és elismerésben részesül, többek között a Top Gear magazin rangos ’Az Év Sportautója’ cím birtokosa.

08

2-Eleven

A Lotus Sport 2-Eleven GT4 Supersport versenyautója a 2-Eleven sorozat csúcsára tör.

HOTFIRE KÖRNYEZETVÉDELMI PROJEKT

A Lotus Engineering büszke tulajdonosa a 2008-as ’Mérnöki technológia és Innováció’ díjnak.

Clark Type 25

A cég piacra dobja a Clark type 25 limitált gyártású modellt, ezzel tisztelegve a zseniális Jim Clark emléke előtt.

Lotus Lightweight Structures

A Group Lotus plc bejelenti a Lotus Lightweight Structures létrehozását.

Az Evora megjelenése

Bemutatják a Lotus legújabb típusát, az Evora-t.

07

VILÁGREKORD

A Lotus bekerül a Guiness Rekordok könyvébe azzal, hogy 2007-ben 311 Lotus sportautó vonult fel a brands hatch-i versenypályán.

06

Sport Exige GT3

A Lotus Sport Exige GT3 bebiztosítja győzelmét a 2006-os Brit GT konstruktőri bajnokságban.

APX

A Lotus Engineering bemutatja a Genfi Autószalonon az APX modellt (“Aluminium Performance Crossover”).

05

Lotus Sport Exige

A 400 lóerős, 850 kg-os GT2 specifikációjú versenyautó 2005-ben debütál.

04

20.000. Elise

A 20.000. Elise legördül a gyártósorról és ezzel a Lotus valaha volt legnépszerűbb típusává válik.

Elise 111R

A Lotus piacra dobja az új, 189 lóerős Lotus Elise 111R modelljét.

Az új Exige

A Lotus az új Exige világpremierjét a 2004-es genfi autókiállításon tartja.

03

KANÁRIK

A Lotus lesz a Norwich City Futball csapatának mezszponzora.

EGY KORSZAK VÉGE

Az utolsó Lotus Esprit legördül a gyártósorról.

02

100% Proton

A PROTON 100 %-os részvényessé válik a Lotus Group International Ltd.-ben.

QUEEN’S AWARDS DÍJ

A Lotus Cars elnyeri a Queen’s Award for Enterprise díjat.

00

Extreme Concept

A szélsőségességekről híres Lotus támogatást nyújt a Coventry Egyetem tervező hallgatójának, Ted Mannerfelt-nek.

Lotus Design

Júliusban megnyílik a korábban bejelentett Kutatási és Fejlesztési Központ a hetheli bázison.

Az új Elise

Bemutatják az újgenerációs Elise modellt továbbfejlesztett teljesítménnyel, vonzóbb megjelenéssel, tökéletesített kezelhetőséggel és magasabb minőséggel.

Elise Sport 160

A Lotus a még nagyobb teljesítmény iránti igényre reagálva bemutatja az Elise Sport 160-at.

Exige-bemutató

Az Autobytel Lotus Bajnokság versenysorozat első versenyének előestéjén a Lotus leleplezi új Exige modelljét, lázba hozva ezzel a közönséget.

99

M250

A Lotus napvilágra hozza vadonatúj mini szuperautó-koncepcióját, amely méretét tekintve az Elise és az Esprit között helyezkedik el.

VX220

Bemutatják az Opel Speedster/VX220 koncepciót, amelyet a General Motors megbízásából a Lotus hetheli bázisán kezdenek gyártani.

Elise 111S

A Lotus bemutatja az Elise 111S modellt a genfi autókiállításon.

98

Esprit Sport 350

A szuperkönnyű és hatalmas fékekkel felszerelt Esprit Sport 350 szuperautót erősen limitált szériás modellként adják ki.

340R

Az októberi Birminghami Autószalonon a Lotus koncepcióautóként mutatja be a lenyűgöző 340R modellt.

MILLENNIUM PRODUCT-DÍJ

Az Elise megkapja a Brit Formatervezési Tanács rangos „Millennium Product” díját.

50. ÉVFORDULÓ

Szeptemberben a Lotus a hetheli bázisán rendezett partival ünnepli 50 éves jubileumát.

97

1.000. Elise

Az Elise várakozáson felüli eladási számokat produkál.

96

ÉLŐ LOTUS LOGÓ

A Lotus munkatársai elkészítik az „Élő Lotus logót” a Ketteringham Hall területén.

MOTORTESZTELŐ KÖZPONT

Ő királyi fensége Károly walesi herceg hivatalosan megnyit egy új, 3,5 millió font értékű motortesztelő központot.

INNOVÁCIÓS DÍJ

Az Elise a világ autós újságíróinak kedvence lesz.

Esprit GT3

A közönség és a sajtó is nagyszerű fogadtatásban részesíti az Esprit S4 GT3-at a genfi autókiállításon.

Esprit GT1

Bemutatják a vadonatúj Esprit GT1 versenyautót a franciaországi Paul Ricard versenypályán.

Proton

Proton bejelenti, hogy 80%-os többségi részesedést szerzett a Group Lotus plc-ben.

95

Elise

Bemutatják az Elise-t a frankfurti autókiállításon, amit a sajtó és a közönség egyértelműen pozitívan fogad.

ELISMERT MÁRKA

A Lotus a kiemelt és elismert márka a kaliforniai Monterey-ben megrendezésre kerülő történelmi autóversenyen.

50.000

1995 márciusában elkészül az 50.000-ik Lotus.

GT VERSENYPROGRAM

A GT versenyprogramját saját fennhatósága alá vonja a Lotus, előkészítve ezzel egy mindent elsöprő támadást a brit sportautók hosszútávú versenyének csúcsára.

FELOSZLIK A TEAM LOTUS

A folyamatosan növekvő költségek a Team Lotus feloszlásához vezetnek a F1-es szezon kezdetén, amivel lezárul a Lotus történetének egy fontos fejezete.

94

BRIT NEMZETI GT SOROZAT

A versenypályán egy Thorkild Thyrring vezette Esprit Sport 300 nyeri meg a Brit Nemzeti GT sorozatot.

Lotus Sport 110

Többszörös sikert arat a Lotus Sport 110 karbon-kompozit kerékpár.

Police Stop

A Lotus legyárt egy Esprit S4 ’Rendőrautót’, amely bizonyítja, hogy nincs értelme a törvény elől menekülni.

Esprit S4S

Megjelenik az ESPRIT S4S 300 lóerős motorral, új kerekekkel és gumikkal, illetve újrahangolt futómű beállításokkal.

Elan S2

Bemutatják az ELAN S2-t a genfi autókiállításon.

93

Team ONCE

Bemutatkozik az új Lotus Sport 110 versenykerékpár a Tour de France-on.

Esprit S4

Az ESPRIT S4 átesik egy kisebb ráncfelvarráson és számos műszaki fejlesztésen, mely során a szervokormány immár az alapfelszereltség része.

Bugatti TULAJDONJOGA

Az olasz Bugatti International megveszi a Group Lotus-t a General Motors-tól.

92

SID

A Lotus Engineering megalkotja a rendkívüli SID (Structure Isolation Dynamics) kísérleti járművet.

Sport Esprit X180R

Doc Bundy a Sport Esprit X180R-t vezetve megnyeri az utcai használatra szánt versenyautó kategóriáját a Sports Car Club of America World Challenge versenyen.

Chris Boardman

Chris Boardman Lotus kerékpárján aranyérmet szerez a 4000 m-es üldözéses pályakerékpár versenyen az 1992-es Barcelonai Olimpiai Játékokon.

91

M200

Az Elan alapjaira épülő futurisztikus koncepció sportautó feltűnést kelt a szeptemberi frankfurti autókiállításon.

Team Lotus

A Team Lotus privát csapattá válik, miután megvásárolja egy új menedzsment konzorcium, amelyet Peter Wright és Peter Collins vezet.

Elan Díja

Az Elan megkapja a Brit Formatervezési Tanács díját.

90

SZÉRIA AUTÓ VERSENYSOROZAT

A Lotus egy három Esprit Turbo SE-ből álló gyári támogatású csapatot indít a szériaautó-versenysorozatban (SHOWROOM STOCK SERIES) az USA-ban.

Lotus Carlton

Bemutatják a legendás Lotus Carlton-t, az Egyesült Királyság területén kívül Lotus Omega nevű modellt.

89

Type 101

A Lotus 101-es F1-es versenyautóba 3.5 literes Judd V8 normál szívómotor kerül.

ELAN

Az Elan M100 roadster megjelenik a londoni autókiállításon.

Esprtit Turbo SE

Az eddigi legerősebb Lotus szuperautó piacra dobása.

88

Type 100T

A F1-es világbajnok, Nelson Piquet csatlakozik a Lotus-hoz Ayrton Senna távozását követően.

40. ÉVFORDULÓ

A Lotus 40. évfordulójának tiszteletére limitált kiadású Esprit Turbo modellt gyártanak.

87

Az új Esprit Turbo

A Londoni Autószalonon debütál az új Esprit Turbo.

A CAMEL SZÍNEIBEN INDULÓ VERSENYAUTÓ

A Camel a Team Lotus új vezető szponzora, míg a Honda az új motorszállítója.

86

General Motors

A General Motors 100 %-os részesedést szerez a Group Lotus plc-ben.

85

Excel SE

Az Excel SE modellt a londoni autókiállításon jelentik be.

Chrysler Corporation

A Chrysler Corporation autógyártó vállalat szerződést köt a Lotus Engineering-gel azzal a céllal, hogy a jövőbeni személygépkocsijaik számára nagy teljesítményű, 16 szelepes motorok fejlesztésébe kezdjenek.

Ayrton Senna

Ayrton Senna váltja a távozó Nigel Mansell-t.

84

Etna Concept

83

Toyota

A Lotus kérésére a Toyota 16,5 % - os részesedést szerez a Lotusban.

Type 92

Bejelentik a Lotus aktív felfüggesztési rendszerét.

82

Anthony Colin Bruce Chapman

Csupán 54 éves korában hirtelen elhunyt szívroham következtében.

Type 91

A Lotus 91 típusú versenyautó Elio de Angelis-szel a volán mögött megnyeri első F1-es Grand Prix versenyét az Osztrák Nagydíjon.

2+2 Excel

Ízléses stílusú modell, 160 lóerős 2.2 literes Lotus DOHC motorral és kiváló kezelhetőséggel.

81

IKER KASZTNI

Az ELSŐ autó, melyet szénszálas monokokkal és két alvázzal építettek.

Szigorúan bizalmas

Az Esprit Turbo színészi babérokra tör, ugyanis a Szigorúan bizalmas című Bond filmben szerepel.

80

EGY KIS SZÓRAKOZÁS

Bemutatják a bámulatos Esprit Turbo-t exkluzív stílusban a londoni Royal Albert Hall-ban.

79

KIRÁLYI LÁTOGATÁS

Ő királyi fensége Fülöp edinburgh-i herceg meglátogatja a Lotus székhelyét Hethel-ben.

SZÁRNYNÉLKÜLI CSODA

Bemutatkozik a ’szárnynélküli csodaként’ is ismert Lotus 80 F1-es versenyautó, melyet Mario Andretti és Carlos Reutemann vezet.

78

Sunbeam

A Chrysler UK (Talbot) felkéri a Lotus Engineering-et, hogy segítsen a Chrysler Sunbeam nagy teljesítményű változatának kifejlesztésében.

F1 DOMINANCIA

A Team Lotus uralja a F1-et, 12 pole pozíciót és 8 Nagydíj győzelmet szerezve , valamint a szezon végén elhódítva az egyéni és konstruktőri bajnoki címet.

77

Type 78

Az ELSŐ autó, amely képes az autó alatti légáramlás kezelésére, beleértve a ground effect hatást is.

A KÉM, AKI SZERETETT ENGEM

A nevem Bond…..James Bond

76

JPS MK 2

Az ELSŐ autó állítható felfüggesztéssel.

75

2+2 Eclat

Az Esprit nem sokkal később a Londoni Autószalonon jelenik meg az új, 2+2 Eclat társaságában (76-os típus).

Esprit

A párizsi autókiállításon a Lotus megdöbbenti a világot a drámai Guigiario stílusú Esprit (79-es típus) premierjével.

Safety Trophy

Az Egyesült Királyság közlekedési minisztere a DON Safety Trophy díjjal jutalmazza az Elite modellt.

89

JPS Mark 1

A Lotus 76 F1-es autó a John Player Special Mark 1 nevet kapja

2+2 Elite

Piacra dobják a Lotus első négyüléses sportautóját, a vonzó formájú Elite modellt (75-ös típus).

73

No. 6

A Lotus 6. alkalommal nyeri meg a Konstruktőri Bajnokságot.

Texaco Star

A Lotus kisebb zavart kelt azzal, hogy a következő versenyautóját 74 -es típusnak nevezi el, melyet már korábban az Europa utcai autó is megkapott.

72

Esprit

Az Ital Design által tervezett Lotus Esprit koncepcióautót első alkalommal mutatják be.

Type 72

Emerson Fittipaldi megnyeri a Konstruktőri és Egyéni Bajnokságot.

71

ÚJ MOTOR

Az Europa a világ leggyorsabb sorozatgyártású sportautóinak egyike.

70

Jochen Rindt

Jochen Rindt halálos balesetet szenvedett Monzában nem sokkal a versenyszezon vége előtt.

F1 DUPLÁZÁS

Újabb győzelmek születtek a Konstruktőri és Egyéni Bajnokságokon.

Type 72

Team Lotus bemutatja az innovatív Lotus 72 F1-es versenyautót, mely a későbbiekben húsz grand prix győzelmet szerez.

Elan Sprint

Januárban megjelenik a híres Elan Sprint sportautó.

69

Type 63

A Lotus 63 az ELSŐ F1-es ékalakú versenyautó.

Seven S4

Elődjétől lényegesen eltérően az S4 modellt arra tervezték, hogy egy vadonatúj kereskedői hálózaton keresztül jóval szélesebb közönség számára értékesítsék.

68

S2 Europa

A Lotus piacra dobja az S2 Europa modelljét.

Type 49

Aerofoil szárnyak használata LEGELSŐ alkalommal a F1 történetében.

Gold Leaf

Az ELSŐ reklámszponzori szerződés a F1 történetében.

ÚJABB DUPLÁZÁS

Graham Hill győzelmet arat, megszerezve a Lotus-nak a konstruktőri és egyéni bajnoki címet.

Jim Clark

Jim Clark halálos balesetet szenved egy F2 verseny során a Hockenheimringen.

67

Type 50

A tágasabb belső térrel rendelkező 50-es típusú Elan +2 gyártásba kerül.

Type 49

Az ELSŐ versenyautó, amelyet a legendás Cosworth-Ford DFV V8-as motor hajt.

66

Type 43

Az ELSŐ F1-es versenyautó, amelynek strukturális része a motor.

Type 47

Nem sokkal az Europa gyártásba kerülését követően kezdenek dolgozni a 47-es típuson, egy Cosworth-Ford hajtású versenyautó verzión.

Type 45 & Type 46

Debütál a továbbfejlesztett, vászontetős Elan S3 és ezt követi az Europa középmotoros utcai autója.

KÖLTÖZÉS A HETHELI BÁZISRA

Ebben az évben költözik a Lotus egy speciálisan erre a célra épített gyárba a norfolki Hethelbe.

65

Type 36

Debütál a 36-os típusú Lotus Elan keménytetős coupé.

50.686 mph

Clark győzelmet arat a híres amerikai Indy 500-as versenyen és új rekordot állít fel.

ÚJABB DUPLÁZÁS

Jim Clark újabb dupla győzelmet szerez a Lotus számára, megnyerve a konstruktőri és egyéni F1-es bajnokságokat.

64

Type 33

A Lotus 33 a monokokkal épült Lotus 25 továbbfejlesztett változata.

63

F1 GYŐZTESEK

A Lotus 25 versenyautó Jim Clark-kal a volán mögött megnyeri első F1-es konstruktőri bajnokságát és megszerzi az egyéni bajnoki címet.

Type 28

A Ford a 28-as típusú Lotus Cortinával megnyeri a Brit Szedán Autóknak rendezett Bajnokságot.

Type 29

Chapman kifejlesztette első Indianapolis-versenyautóját, melynek teljesítmény/tömeg aránya meghaladja a 800 lóerő/tonnát.

62

Type 26

Bemutatkozik a 26-os típusú Lotus Elan.

Type 25

A Lotus 25 az ELSŐ F1-es versenyautó, amely forradalmi, szegecselt könnyűfém monokokfülkét használt a klasszikus csővázas szerkezet helyett.

Type 24

Bemutatják a hagyományos kasztnis Lotus 24 versenyautót a ’62-es F1-es versenyszezon kezdetén.

61

Type 21

A Lotus 21 az ELSŐ olyan F1-es versenyautó, amelyben a pilóták döntött vezetési pozícióban helyezkednek el.

Type 20

Chapman megalkotja a Lotus 20 típusú versenyautót, hogy a Lotus továbbra is kiemelkedő szereplője lehessen a Formula Junior Bajnokságnak.

60

KÖZÉPMOTOROS ELRENDEZÉS

A győzelemre összpontosítva Chapman átveszi és továbbfejleszti a sikeres Cooper versenyautók által használt középmotoros elrendezést.

59

KÖLTÖZÉS CHESHUNT-BA

A gyár a London külterületén található, eredetileg bemutatóteremként működő székhelyéről egy új, speciálisan erre a célra épített létesítménybe költözik Cheshunt-ba.

58

Group Lotus PLC

Ebben az évben alapítja Chapman a Group Lotus plc-t.

57

Le Mans

Az Eleven történelmi győzelmet arat a 750 köbcentis kategóriában a Le Mans-ban megrendezett verseny teljesítményindex kategóriájában.

Lotus Seven

Bemutatkozik a Lotus Seven, mint „fapados” sportautó.

56

The Lotus 11

A Lotus 9 utódja.

BEINDUL A GYÁRTÁS

54

MEGALAKUL A TEAM LOTUS

Összeáll a csapat.

52

The Lotus Engineering Company

Chapman megalapítja a Lotus Engineering-et.

51

LOTUS 3 VERSENYAUTÓ

Megszületik az első versenyautó ; az első, amit valóban Lotus-nak lehet nevezni.

50

CHAPMAN 2. PRÓBA AUTÓJA

Miután otthagyta a Brit Királyi Légierőt, Chapman megépíti második próba autóját.

48

SZERÉNY SZÁRMAZÁS

Az alapító, Anthony Colin Bruce Chapman építészetet tanult a Londoni Egyetemen.